Lillehammer en Hamar - Reisverslag uit Koppang, Noorwegen van Astrud Knoester - WaarBenJij.nu Lillehammer en Hamar - Reisverslag uit Koppang, Noorwegen van Astrud Knoester - WaarBenJij.nu

Lillehammer en Hamar

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Astrud

15 Juli 2014 | Noorwegen, Koppang

Vandaag was het qua weer niet zo'n hele mooie dag en besloten om eens een bezoekje te brengen aan het Olympische stadje Lillehammer. Via een onverhard tolweggetje zijn we naar Lillehammer gereden. Onderweg de nodige "wilde" dieren tegen gekomen, nl. loslopende schapen en koeien... Was echt een schitterende route om te rijden. Je kon niet veel harder dan 40-50 km/h rijden, maar dat maakte absoluut niets uit. Aangekomen in Lillehammer de auto geparkeerd en wat door het kleine Olympische stadje van 1994 gestruind. Ondertussen even wat gegeten en het stadion van het skispringen bekeken. Via de trap naar boven gelopen, tjonge wat is zo'n helling steil!!! Terwijl we daar wat aan het rondkijken waren, werd er ook nog getraind door een aantal skispringers. Jeetje wat komen die hard voorbij als je zo langs de skischans staat. Even verder naar beneden net voorbij de springtafel hoor je de wind suizen langs de springer. Machtig geluid!!!
Toch maar even snel terug naar de auto, want d'r komt toch een stevige bui aan... Zitten goed en wel in de auto en het komt met bakken uit de hemel!! Terug via Hamar even langs het Viking Skipet (het overbekende ijs stadion). Snel maar even een paar foto's genomen en weer de auto in, want het regent nog steeds... Op de terugweg naar de camping zag je geen hand voor ogen, zo hard regende het. Hopen dat het weer wat op klaart en morgen op pad naar de volgende camping.

• 16 Juli 2014 - 20:55

Mariette:

Leuk om jullie belevenissen in Noorwegen zo mee te kunnen volgen. Jullie hebben al veel leuke dingen gedaan! Hopelijk blijven de regenbuien in Hamar achter. Heel veel plezier verder, groetjes aan de noorse trollen :-)