Laatste reisdag Noorwegen en naar Frederikshaven - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Astrud Knoester - WaarBenJij.nu Laatste reisdag Noorwegen en naar Frederikshaven - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Astrud Knoester - WaarBenJij.nu

Laatste reisdag Noorwegen en naar Frederikshaven

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Astrud

27 Juli 2014 | Noorwegen, Oslo

Vandaag de laatste reisdag van onze rondreis door Noorwegen. Vanochtend om 10:30 vertrokken uit Hovet naar Oslo om 's-avonds via de nachtboot de oversteek te maken naar Frederikshaven. Via de prachtige route over de 40 door hoog en woest berglandschap naar Oslo gereden over een afstand van ongeveer 235 km. Het was helaas niet zo'n mooi weer, dus echt veel foto's zijn niet gemaakt onderweg. Vlak voor Oslo nog een stevige onweersbui gehad, maar gelukkig klaarde het later op de dag op, zodat er vanaf de boot toch nog wat foto's gemaakt konden worden. We waren redelijk op tijd in Oslo, dus nog even de gelegenheid om wat in de directe omgeving van de terminal rond te lopen. Vlakbij lagen een tweetal cruise schepen, de een nog groter dan de andere. Die moesten toch even op de gevoelige plaat vast gelegd worden. Iets later dan gepland (19:40) zijn we met de Stena Saga vertrokken naar Frederikshaven. Vertrekkend vanuit Oslo kom je al varend door de Oslofjorden. Echt prachtig om te zien vanaf de boot. Ook nog een mooie zonsondergang kunnen zien. Beetje op tijd naar bed, want om 07:00 komen we aan in Denemarken en ontbijten nog aan boord van het schip.
De vakantie zit er zo goed als op en rijden maandagochtend als we aangekomen zijn in Frederikshaven terug naar huis.