Outdoor activiteit 2: wandelen in Jotunheimen - Reisverslag uit Randsverk, Noorwegen van Astrud Knoester - WaarBenJij.nu Outdoor activiteit 2: wandelen in Jotunheimen - Reisverslag uit Randsverk, Noorwegen van Astrud Knoester - WaarBenJij.nu

Outdoor activiteit 2: wandelen in Jotunheimen

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Astrud

18 Juli 2014 | Noorwegen, Randsverk

Vandaag de tweede outdoor activiteit nl. wandelen in Jotunheimen. Onderweg hier naar toe eerst nog even gestopt bij een canyon genaamd Ridderspranget. Is een mooie kloof die doorklieft wordt door een wilde rivier. Uiteraard moest daar door de meiden even geklommen worden over de grote rotsblokken om wat dichter bij het water te komen. Terug weer naar boven dacht Romy ik stap wel even over een klein stroompje water. Staat ze ineens tot aan haar linkerknie in de blubber. Kan me van vroeger ook zo'n voorval herinneren, alleen ik weet niet meer van wie. Is ook zo lang geleden.... :-) Gelukkig was het weer redelijk goed en na even de schoen schoon gemaakt te hebben, was het onderste deel van de wandelbroek zo droog.
Hierna zijn we door gereden naar het nationale natuurpark Jotunheimen en zijn gaan wandelen vanaf Glendesheim. Mooie pittige wandeling over de Besseggen. Is een zeer geliefd wandelgebied, want het was zo'n beetje file lopen over de smalle rots paadjes. Eigenlijk wel een beetje jammer. Ondanks dat toch nog een kudde rendieren gezien in de sneeuw!!!

  • 18 Juli 2014 - 21:55

    Cisca:

    Wat maken jullie veel mee....!!!! Ziet er allemaal mooi en spectaculair uit. En dan sneeuw!!!! Weten jullie dat het bij ons 33 graden is?!?! Een klemmende warmte. Veel plezier verder.
    Groetjes. Cisca en de rest.

  • 18 Juli 2014 - 23:52

    Je Vader:

    Ik kan me nog heel goed herinneren wie er in de blubber wegzakte en dat wij toen gelachen hebben, alleen het slachtoffer vond dat niet zo leuk . Ik weet ook nog waar dat was, namelijk in de Peel.
    Je bent het uiteindelijk toch te boven gekomen.
    Ik heb jullie berichten iedere avond gelezen voor ik naar bed ging en mijn conclusie is ,dat jullie je tot nog toe uitstekend vermaken. Fijn!
    Groeten van je vader en Mariette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Randsverk

Astrud

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 9986

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Zweden/Noorwegen

Landen bezocht: