Geilo - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Astrud Knoester - WaarBenJij.nu Geilo - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Astrud Knoester - WaarBenJij.nu

Geilo

Door: Astrud

Blijf op de hoogte en volg Astrud

25 Juli 2014 | Noorwegen, Geilo

Na de mooie rit van gisteren vanuit de hitte van Brekke (30 graden plus) over het Hardangervidda (15 graden) is het hier op deze camping 25 graden, bewolkt en wat lichte regenbuitjes.....
Echter vanochtend tijdens t ontbijt was t helemaal opengetrokken en liep de temperatuur snel op....
Het plan was om na t ontbijt richting Geilo te gaan en vanuit daar een wandeling te maken in t skigebied aldaar. Afhankelijk van hoe de situatie daar was (qua weer) eventueel met de skilift omhoog en dan naar beneden wandelen oid.
Eenmaal daar aangekomen was t hete weer weer wat getemperd en zijn we omhoog gaan lopen naar de Geilotoppen en de Geilohogda. Een op sommige stukken redelijk pittige stukjes via een skihelling omhoog, dan weer door de bebossing en bloemen over een smal paadje. Na ong 2 uur lopen waren we boven vanwaar we een mooi uitzicht hadden over t skigebied/langlaufgebied.
Hier aangekomen konden we nog kiezen voor verlenging van de wandeling maar we zagen ook dat de bewolking om ons heen dikker werd en voordat we goed en wel een besluit konden nemen nam t weer t besluit voor ons....we hoorden namelijk onweer!!!
Dus: geen risico en via een andere weg terug naar beneden, onderweg al wel een bui over ons heen krijgend....
Eenmaal in t dorp was t toch een stuk frisser geworden dan toen we vertrokken. Na een groot glas drinken en chickenwings en nachochips was t slechte weer snel vergeten....alhoewel....toen kwam t pas echt met bakken uit de hemel. je kon de hellingen aan de overkant van t dorp niet goed meer zien.
Al met al toch een leuke wandeling gehad....en terug op de camping was de warme douche verdiend!!!